ez itt minek?

Ha csak ezt az oldaldobozt látod, akkor egy olyan sablont választottál, amiben csak balhasáb van, az oldaldobozaid viszont alapértelmezésben a jobbhasábba kerülnek. Menj be az Oldaldobozszerkesztőbe (Megjelenítés / Oldaldobozok), és kattints a Hasábcsere gombra!

csittcsatt


[ Copy this | Start New | Full Size ]

utolsó kommentek

  • Frady Endre: @tomii: A focimeccset is élőben jó közvetíteni, mert másnapra már uncsi, hiszen tudom a végeredmén... (2012.11.29. 10:13) adásposzt / november 27.
  • rami19980402: vagyis 97-es! (2011.08.10. 12:03) 200 írás / update
  • rami19980402: a régi 1992-es 200ft-os pénzérmének mennyi az értéke kb.?? választ szeretnek minél elöbb!! köszönö... (2011.08.10. 12:01) 200 írás / update
  • ColT: Nem láttam még a filmet, szerintem ez is kimarad az életemből... ...de mibe fogadjuk, hogy az jön... (2011.05.31. 13:54) A világ vége
  • Amigarockwell: Nem szokásom kommentelni, de nehogy má!!! Az a baj, hogy semmit nem tudsz a Carmen zenéjéről! Mégh... (2010.06.11. 17:27) Kismalac, kismalac engedj be...
  • Utolsó 20

Mona Lisa aranpapíron

2009.03.26. 23:48 Gombatibi (törölt)

Igen, valamennyit hibáztam. Most már bevallhatom. Amikoron valaki megalkotja a maga Mona Lisáját, természetes, hogy egyrészt tiszteleg a Mester életműve előtt, aki -ne felejtsétek- ha élne, április 15-én lenne 557 éves, másrészt magában újraalkotja a művet. Mi tehát a hiba, és mi az érték az én föstményemben?
Mit hibáztam, de mégis miért lett a mű az ami, és úgy ahogy. Ugye mennyi izgalmas kérdés.


Mi is volt az én koncepcióm a mű újrateremtésekor?

A koncepció egyik alapvető lényege a "hogyan teremthetünk a semmiből valamit" (Tomi fixa ideáját szerettem volna föstménybe transzformálni), illetve lehet-é a semmi mégiscsak valami.  Az anyagválasztás ennek a kihangsúlyozására szolgált. Nem azért festettem a művet aranpapírra (mindkét oldala aranyozott amúgy, csak mondom), mert ezzel szerettem volna emelni a mű pénzben kifejezhető értékét, hanem a tudatosan vállalt koncepció meghatározó elemének szántam.

Naszóval a lényege az alkotásnak: Mindenkinek van egy elképzelése a Mona Lisáról. Az arc, a haj, a kéz bárakármi. Én pusztán csak azt a részét kívántam megfösteni a magaménak, ami bennem hangsúlyosan jelenik meg, ha épp valaki a föstményről beszél. A többit szándékoltan "üresen" kívántam hagyni, és erre kiváló háttérnek mutatkozott az arany, ami köztudomásulag ritkán fordul elő a természetben. Ahogy a csend lehet szerves része a zenének, és kihangsúlyozza azt, ami utána gyön, ugyanúgy a körbeföstött semmi is értelmet ad annak a foltnak amit tudatosan nem takarunk le vastag föstékréteggel.

A mű maga volt egy olyan fázisban, mikoron is pontosan követte az eredeti elképzelést, de bevallom, túlfestettem. Itten alant van is egy kép, mely még kiválóan bizonyítja azt, hogy a kevesebb az több. (nem szobafestők vagyunk, hogy mindent lefessünk vastagon).

Szóval itt kellett volna megállni, és hangsúlyozottan értelmet nyert volna az eredeti koncepció, hogy fössük meg a bennünk élő Mona Lisát, de bevallom a hibámat, túlfestettem. De a mű maga így is megállja a helyét.

Ha nem pacsmagolok fölös szürkéket és rózsaszíneket az arcra, és csak hagyom foltszerűen érvényesülni a hangsúlyos részeket, talán jobban átdiffundál az alkotó szándéka, de minden hibájával együtt mégis azt reménylem, a kép mégis tükrözi a bennem rögzült (talán neandervölgyi asszonyra hajazó) Mona Lisa képet.

De ezt már mindenki döntse el magába. Csak annyit mondok, hogy a föstékkel le nem takart felületek pont annyit számítanak, mint a kemény munkával lefestettek. Ha ügyesen festjük körbe a semmit, az válhat valamivé. Van értelme annak, ha épp nem csinálunk semmit, ha az bravúrosan körbe van véve azzal, amikor télleg csinálunk valamit.

Legyen ez a végszó.

3 komment

Címkék: szavazás monalisa

A bejegyzés trackback címe:

https://gombapresszo.blog.hu/api/trackback/id/tr521028277

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az Időmilliomos Apuka · http://apuka.qqriq.com 2009.03.27. 06:16:12

Ez a kép bizonyítja, hogy egy mestermű lapul a végleges kép alatt, a szerencsés licitáló lehet, hogy lekapar néhány réteg festéket, hogy visszajusson ehhez a fázishoz!

Az aranypapír zseniális ötlet, a kép értékét változó ízlésű évszázadok múlva is egy kiszámítható minimum fölött tartja.

A szemébe kellene még tenni két csillogó drágakövet!

tomii 2009.03.27. 09:54:36

Dehátemberek! Ébresztő! Bedőltök holmi aranpapírnak és annak, hogy ha ügyesen undo-ztok, akkor visszajuthattok egy csodálatos állapotba? Akkor vegyetek aranpapírt, oszt ne engedjétek, hogy Tibi összefirkálja.

Nem tünt-e fel rajtam kívül másnak is, hogy szignikánsan nem mutatható ki azon festők száma, akik festményeiken az üresen hagyott vászon szinével próbálnak hatást elérni?

Mellébeszélés, magyarázkodás, szégyen, gyalázat.

Szavazz rám!

BassJazz · http://www.myspace.com/olahzoltan 2009.03.27. 10:08:05

Most látom, hogy van újra szavazás... Én megvesztegethető vagyok! Arra szavazok, akire érdemesebb lesz! Mikor zárul a szavazás? Nekem mindkettő kép tetszik, hogyan is tudnék így dönteni? Ha senki nem ajánl fel semmit a szavazatomért cserébe, lehet, hogy tartózkodni fogok.
süti beállítások módosítása